Homecoming och Big Man on Campus

Denna helgen har varit fullspäckad som alla andra helger, fullspäckad=superduperkul! I fredags var det homecoming vilket innebär att skolan välkomnar alla gamla elever som gått där sedan.... Där var hur mycket folk som helst! Denna kvällen är alltid speciell, queen and king blir valda och alla klasser har en float. Jag var med på Seniors float och det var hur coolt som helst. Bilden där jag står upp i bilen är vår float. Jag cheerade på en box, vilket är svårt eftersom du måste hela tiden fokusera på att inte trilla av.. Ah men herregud jag måste ju berätta, under skoldagen hade vi en rally, vilket är när hela skolan samlas och de gör lite lekar och bara pumpar upp stämningen. Vi visade upp vår rutin där och ja jag var så nervös, jag skakade. Så redan innan jag gick in på golvet var jag dönervös. När vi står och väntar på att musiken ska starta hör jag: GOOOOOOOOOOOOO SWEDISH EMMMAAAA och ett jubel efter. Jaaa, min nervositet tredubblades, det var sjukt. Men det gick bra, det var kul och jaaa, hiihh. Så tillbaka till homecoming, de förlorade stort, men laget de mötte var riktigt bra. Ja jag förstår reglerna nu och det är faktiskt riktigt kul att följa. Efter det var det en dans, jag som hade vunnit min fribiljett gick bara in. Men, ja det blev lite klydd med hämtning och grejer så jag, Anna och Annelise var tvungna att sticka tidigare så vi stack till Pizzza Factory vilket var ett bra slut på kvällen. (Läs dansreglerna, hahaahaaaaaa, ingen följer dem, men alltså läs dem och få dig dagens skratt)
Lördag spenderades med min kontaktperson och hans underbara fru. Hon är från England så vi har hur mycket som helst gemensamt. Bara en sådan grej att i Sverige säger vi ofta nej tack till saker eftersom vi inte vill uppfattas hagalna eller att den andra personen ska göra något för dig, här är det tvärt om, om du säger nej tack är det oartigt, så ibalnd vet jag inte om jag ska säga ja eller nej. Vet inte om ni förstod vad jag menade för det gick otroligt fort när jag skrev det. (Ja, jag vet jag skriver som jag pratar, vissar gillar det, andra inte) I vilket falll som helst, när jag kom till deras hus luktade det sååå gott, det visade sig vara en köttgryta, potatis och ärtor.. SVENSK HUSMANSKOST! alltså jag bara älskade det, efter det var det hemmalagad äppelpaj och te. Det kändes som jag var hemma. Mamma, eller hur, när det börjar bli höst, vi gör alltid äppelpaj och dricker te varje kväll, alltså det kändes så skönt att vara där. Sängen var helt underbar så jag sov som en liten prinsessa. Det var en perfekt hemma-mys-kvälll.
Idag var det Big Man on Campus vilket är en skönhetstävling mellan fotbollsspelarna. Det var hur kul som helst!! Skrattade så jag grät. Först visade de upp en klänning sen en talang efter det var det bikini och sista var frågor och svar.
Imorgon är vi lediga, så jag ska spendera en hel del på läxor och sen ska jag laga svenska köttbullar!!! Aah, ska nog också slänga ihop en liten äppelpaj. Ah, ja, jag har lite smått hemlängtan nu. Men mer med små saker, som tex: Musik, vi har alltid musik på, speciellt hos mamma, här är dödstyst. Och eftersom jag alltid sitter ute i köket och gör mina läxor eller pluggar kan jag inte pumpa musik. Saknar te på kvällarna, men det har jag fixat nu.. så nu är det te varje kväll. Saknar min bror. Saknar mamma och pappas kramar och deras peppande och beröm (ja, jag behöver höra att jag gör bra ifrån mig ibalnd) Pappa tro det eller ej men jag saknar min cykel. Jag försöker att inte tänka ledsna tankar, för då blir jag bara ledsen. Glada tankar gör mig på gott humör, så ja det fungerar utmärkt.
Poss E

Kommentarer
Postat av: Emilpemil

Lika härligt som vanligt o läsa din blogg:) inte kommenterat på länge men ja läser alles!! Saknar dig med här hemma! Du e fin som en rullgardin! Love u!

//Emmepemme

2011-10-10 @ 19:53:31
Postat av: Pappa Paps

Hahaha, du e för rolig Emma. Keep going, babe<3

2011-10-10 @ 21:24:42
Postat av: Fru Broccoli

Ah så kul att läsa allt! Och dansreglerna, när var dom ifrån? Nittonhundrafrösihjäl?? :) Tänker på dig och önskar dig allt gott mellan himmel å jord. Kram Lena. PS. Igår fick Maia klackaskor. Hon har gått med dom inomhus hela dan, med start halvsju i morse. :)

2011-10-15 @ 00:42:35
Postat av: Storshen

Hej golle! Börjar med att vi saknar dig SÅHÄR mycket i klassen, tomt utan dig. Sen vill jag säga att jag blir så jävla avundsjuk att jag dör. Herregud vad mycket saker ni hittar på!! Jävla procce, vi gör ingenting. Jo föresten, förra veckan var det pongisturnering i ljusgården (Skräll!!!), men vi var såklart för coola för att vara med.

SÅ det jag ville komma till är att det inte händer ett skit här hemma + att vädret suger h.e.l.a tiden. Vi saknar dig. Och att du ska njuta av att va där borta för du kommer uppleva så mycket du aldrig hade fått göra annars! (jag vet, mammavarning men du förstår)

Love u, saknar dig (igen), ses snart! <3

2011-10-31 @ 09:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0