Julen är VERKLIGEN här

Min första vecka hos Mr and Mrs Qualls har varit fullspäckad och otroligt rolig. Fredags och lördags hade vi julkonsert på skolan, vilket var helt fantastiskt. GUUD vad det lägger ner tid och pengar på att fixa den rätta stämningen. Jag kunde inte fått en bättre upplevelse när det gäller julkonserter. Söndag åkte jag och lynda och såg the nutcracker ballet show. Efter det åkte åkte vi till en grannes fest och lynda sa att det var ett superduperfint hus och att jag skulle klä upp mig lite extra. Så jag tog på mig jeans, kavaj och klackar och tänkte att jag var inte föruppklädd men inte sonkig heller. Så ja, vi åkte dit. Bilen ställde vi så långt bort det bara gick från huset så jag fick gå med mina 12 cm klackar på en ojämn grusväg mitt ute i ingenstans. gud vad det måste sett kul ut. I vilket fall som helst, det första jag ser när jag kommer in i huset är ett par skitiga cowboysskor.. det första jag tänkte var, ah stackars den personen, hon har inte fattat att vi skulle klä upp oss lite extra. Men när jag tittar ut över alla andra inser jag att alla har cowboyskor och en tjocktröja (inte alla men 90%). Snacka om att jag var uppklädd till tusen jämfört med dem. Vissa tittade så konstigt på mig och var helt förbluffade över att jag kunde gå i dem skorna. Tänk så mkt kläder kan påverka en, jag kände mig så obekväm men fick ständigt påminna mig själv att det var de som hade annourlunda smak. AH just det i lördags var jag hos den svenska familjen, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah LYCKA, jag fick svensk julmat och de lysnade på svensk julmusik, en kanondag med massor med trevliga folk. Bilden under den svenska julmaten är ett efterrättbord med massor med kakor som grannen hade bakat för hennes party.. supergott.
Denna veckan i skolan är HEMSK! hur mycket som helst att göra, har masssa slutprov på torsdag och fredag vilket jag inte ser framemot. Och imorgon har jag ett matteprov.. men jag är för trött för att plugga till det.
AAAAAAAAH HALLÅ, jag var på gymmet för första gången idag! det var den härligaste känslan på länge, alltså fy.. jag ska dit imorgon igen. Men det är det minsta gymmet jag någonsin sett, haha men det kvittar gym som gym, haha.
Nu ska jag sova, Love

Kommentarer
Postat av: Josephine

Åh vilken Christmas feeling!

2011-12-13 @ 20:47:15
Postat av: Siv och Lennart

Nu är det Julafton, lilla Emma, och om en liten stund bär det iväg upp till Kompassgatan med 2 inlagda sillsorter, sillsallad, köttbullar och brunkål. Det är våra bidrag till kvällens matbord.

Vi saknar dig - hoppas att du får en riktigt fin jul därborta i USA.

Många kramar från Siv och Lennart

2011-12-24 @ 16:51:50
URL: http://caemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0